
Chrząszcz


Podczas terapii rodzice lub opiekunowie dziecka otrzymują ode mnie wskazówki, zalecenia oraz materiały do ćwiczeń . Każde dziecko ma inne potrzeby. Indywidualne podejście jest więc podstawą mojej pracy jako terapeuty i nauczyciela.
Z perspektywy mojego ponad 20-letniego doświadczenia edukacyjnego, zarówno z własnym dzieckiem jak i w szkołach bądź przedszkolach i jeden na jeden w gabinecie z innymi dziećmi, mogę śmiało stwierdzić, że podstawą sukcesu dziecka jest systematyczna praca w domu. Pod kierunkiem terapeuty, nauczyciela, który interesuje się na bieżąco wiedzą dotyczącą dziedzin naukowych związanych z pracą mózgu oraz edukacją, jest otwarty na dialog i pracowity, sukces jest gwarantowany.
Moje zajęcia są holistycznym, czyli całościowym podejściem do pracy z dzieckiem i obejmują następujące działania:
-
Czytanie Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną p. prof. J. Cieszyńskiej
-
Terapia ręki, w tym rysowanie, wyklejanie, zabawy z plasteliną, ciastoliną, kolorowanie itp.
-
Logopedia, czyli ćwiczenia aparatu mowy
-
Śpiewanie piosenek, pląsy, czyli proste ruchy taneczne lub gesty podczas śpiewania (także moich własnych autorskich piosenek)
-
Zabawy ogólnorozwojowe z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych, niektórych wykonanych osobiście przeze mnie
To wszystko jest częścią ogółu oddziaływań, które nie sposób przedstawić w krótkiej prezentacji.
O szczegółach opowiadam podczas konsultacji z rodzicami lub opiekunami dziecka. Pierwsza konsultacja jest bowiem spotkaniem tylko z dorosłymi.
Gwarantuję, że mama, tata albo opiekun dziecka, który zdecyduje się na moje zajęcia, na pewno zdobędzie kompletną wiedzę, w jaki sposób pracować z dzieckiem. Zajęcia z małymi dziećmi odbywają się w towarzystwie jednego opiekuna dziecka, który w nich uczestniczy . Daje mu to dodatkową inspirację do pracy z dzieckiem w domu.